Een klacht en dan? 

De professionals van Prokino Kinderopvang proberen uw kind(eren) zo prettig mogelijk op te vangen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening.

Wilt u hier iets mee doen, dan is het goed om te weten welke stappen u het beste kunt doorlopen en waar u met een officiële klacht terechtkunt.

 

De eerste stap: Bespreekbaar maken

Heeft u een klacht dan is het verstandig om die meteen bespreekbaar te maken. Een goed gesprek is namelijk vaak het begin van een prettige oplossing.

Bespreek uw klacht daarom eerst met de direct betrokken medewerker. Komt u er samen niet uit? Maakt u dan een afspraak met de leidinggevende of regiodirecteur om de klacht verder te bespreken.

 

Formele klacht bij de interne klachtenfunctionaris

Bent u ondanks deze zorgvuldige aanpak nog niet tot een oplossing gekomen, dan kunt u overwegen om een formele klacht in te dienen bij de klachtenfunctionaris van Prokino. Voor de regeling en werkwijze van klachtbehandeling verwijzen wij u naar onze klachtenregeling.

 

Nog geen oplossing? Leg uw klacht voor aan de externe Geschillencommissie

Wanneer de interne klachtbehandeling niet leidt tot een oplossing kunt u zich binnen 12 maanden na datum waarop de klacht bij onze organisatie is ingediend melden bij De Geschillencommissie kinderopvang. De klachtenregeling van De Geschillencommissie vindt u op hun website.

 

Heeft u vragen? Dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris van Prokino Daphne thoe Schwartzenberg. Zij is bereikbaar op telefoonnummer 020-412 12 00.