Aanbod kinderopvang
Veelgestelde vragen
Praktische informatie
Werken bij Prokino
Klik hier voor onze vacatures
Stichting Meander
Onze locaties
Ouderportaal
Toegang tot het ouderportaal van Meander
Stichting Meander-Prokino
Contact
Neem contact op via de kinderopvang contactpagina of meld je direct aan.
Veelgestelde vragen
Hoe kan ik mijn kind aanmelden?
Op onze website meld je je hier aan.
Hiermee kom je automatisch op het digitale aanmeldformulier dat je rechtstreeks via onze site kunt invullen en versturen.
Mag ik mijn ongeboren kind al aanmelden en hoe doe ik dat?
Ja, dit kan via het reguliere aanmeldformulier op onze website. Je geeft hierop aan wat de (verwachte) gewenste startdatum is en bij de persoonsgegevens meld je de datum wanneer je bent uitgerekend.
Welke verschillende contractvormen biedt Prokino aan?
Prokino Kinderopvang biedt een aantal verschillende opvangmogelijkheden.
Tijdens het invullen van het aanmeldformulier zie je concreet per locatie wat de mogelijkheden zijn.
*) m.u.v. de officiële feestdagen en bij sommige locaties tussen kerst en oud en nieuw
**) van de voorschoolse opvang kan alleen gebruik gemaakt worden wanneer er ook gebruik gemaakt wordt van de buitenschoolse opvang.
Waar kan ik de algemene en aanvullende voorwaarden vinden?
Is er een wachtlijst?
Op veel groepen hanteren we wachtlijsten voor bepaalde dagen. Uiterlijk 3 maanden voor de gewenste start van de opvang hoor je of je kind geplaatst kan worden. Je bepaalt dan zelf of je kind nog langer op de wachtlijst kan blijven staan of dat het niet meer nodig is.
Kan ik een rondleiding op de opvanglocatie krijgen?
Je bent altijd welkom om een kinderdagverblijf of buitenschoolse opvanglocatie te bezoeken. Als je hiervoor een afspraak maakt, zorgen we ervoor dat we alle tijd voor jou en je kind hebben. Een afspraak maak je door hier te klikken.
Is er een wenperiode?
Je kind mag na schooltijd of voor schooltijd 1 keertje kosteloos komen wennen. Dit mag met de ouder, maar ook alleen. Vooraf vindt er een intakegesprek plaats waarin alle bijzonderheden worden doorgenomen met de pedagogisch medewerkers van de groep.
Je kindje mag kosteloos komen wennen. Dit mag samen met de ouder, maar we stimuleren om het kind ook eventjes alleen bij ons achter te laten. Vooraf vindt er een intakegesprek plaats waarin alle bijzonderheden worden doorgenomen met de medewerkers van de groep.
Kinderen mogen pas komen wennen als het contract getekend is en het intakegesprek heeft plaats gevonden.
Waarom heeft Prokino het BSN van mij en mijn kind nodig?
Kinderopvangorganisaties zijn wettelijk verplicht en bevoegd om voor de kinderopvangtoeslag ouders te vragen naar hun BSN en dat van hun kind. De Belastingdienst vraagt deze gegevens bij ons op, om die te kunnen koppelen aan hun eigen gegevens voor de toeslag over het genoten aantal opvanguren. Het BSN staat onder andere op uw paspoort, rijbewijs en identiteitskaart.
Ik kan de school van mijn kind niet kiezen in het aanmeldformulier.
Wanneer de school niet zichtbaar is in het aanmeldformulier betekend dit dat wij deze school niet aanbieden. Er is dan geen BSO locatie van Prokino om kinderen van deze school op te vangen.
Wat is een LRK-nummer en waar kan ik deze vinden?
In het Landelijk Register Kinderopvang (LRK) vind je de geregistreerde kinderopvangvoorzieningen in Nederland. Geregistreerd betekent dat de kinderopvangvoorzieningen goedgekeurd zijn door de gemeente en GGD.
Het LRK-nummer staat op de locatie-pagina van deze website en kun je vinden in het contract en urenopgave. Het is belangrijk dat het juiste LRK-nummer wordt doorgeven bij aanvragen voor de kinderopvangtoeslag.
Wat moet ik doen als mijn kind ziek is of wordt?
Je kunt via Konnect Ouderapp de afwezigheid van je kind doorgeven. Op de locatie is dit ook direct zichtbaar. Wanneer je kind op de groep ziek wordt, zullen de medewerkers telefonisch contact opnemen met de ouder(s). Wanneer de ouder(s) niet bereikbaar zijn zullen ze contact opnemen met de bekende noodnummers van het kind.
Is er een oudercommissie?
Jazeker zijn er oudercommissies, Prokino hoort graag de mening van ouders. Meer informatie vind je hier.
Wanneer ontvang ik de jaaropgave?
De jaaropgaven worden eind februari, van het voorafgaande jaar, per e-mail verstuurd.
In de Konnect Ouderapp kun je bij 'documenten en jaaropgaven' alle reeds verstuurde jaaropgaven terug vinden.
Kan ik een dag op een ander moment gebruiken?
Wanneer je een dag tijdig (96 uur vóór aanvang dagdeel) afmeldt via onze Konnect OuderApp, ontvang je een tegoed voor deze afwezigheid. Je kunt dit tegoed gebruiken bij een nieuwe aanvraag in het kalenderjaar.
Vanwege de continuïteit op de peutergroepen is het niet gewenst om dagen te ruilen. Bij de peuteropvang ontvang je dus voor een afmelding geen afwezigheidstegoed en kun je deze dag niet op een ander moment inzetten.
Ik zou graag gebruik willen maken van een extra dag opvang, kan dat?
Wanneer je een opvangdag tijdig (96 uur vóór aanvang dagdeel) afmeldt via onze KonnectOuderApp, ontvang je een tegoed voor deze afwezigheid. Je kunt dit tegoed gebruiken bij een nieuwe aanvraag in hetzelfde kalenderjaar. Daarnaast kun je ook kiezen om de extra aanvraag te voldoen middels factuur.
Vroeg aangevraagde extra dagen (m.u.v. vakanties) worden niet eerder behandeld dan 2 weken voor de gevraagde opvangdag.
De aanvraag kan, afhankelijk van de beschikbaarheid, worden goed- of afgekeurd. Je krijgt daarvan bericht via Konnect Ouderapp.
Op welke feestdagen is mijn opvang gesloten?
De locaties zijn gesloten op alle officiële (Nederlandse) feestdagen. Enkele locaties zijn nog wat extra dagen gesloten. Deze informatie is te vinden in de Konnect Ouderapp.
Ik heb een klacht, wat kan ik doen?
Wat vervelend! Alle informatie daarover kun je vinden op onze website, klik daarvoor hier.
Hoeveel dagdelen peuteropvang kan ik aanvragen?
Je kunt combinatie dagen van 2 dagdelen aanvragen. Bij een VE-indicatie kunnen er eventueel nog 2 dagdelen bijkomen. Het aanvragen van 1 dagdeel is alleen mogelijk in combinatie is met een kinderdagverblijf-contract.
Is het mogelijk om zowel peuteropvang als dagopvang af te sluiten op dezelfde dag?
Nee, een combinatie tussen dagopvang en peuteropvang op dezelfde dag is niet mogelijk. Wanneer je kiest voor een hele dag kinderopvang wordt dit automatisch dagopvang.
Kan ik mijn peuteropvangdagen ruilen?
Nee, vanwege de continuïteit op de groep is het niet gewenst om dagen te ruilen. Bij de peuteropvang ontvang je dus voor een afmelding geen afwezigheidstegoed en kun je deze dag niet op een ander moment inzetten.
Hoe kan ik mijn contract wijzigen of stopzetten?
Wanneer je een dag, aantal dagen of je volledige contract wilt opzeggen óf wanneer je een opvangdag of het aantal dagen wilt veranderen, doe je dat altijd schriftelijk. Dit kan eenvoudig door een e-mail te sturen naar klantenservice@prokino.nl. Wanneer je voor het einde van de maand opzegt, eindigt het contract op de laatste dag van de volgende maand.
Ik wil mijn contract wijzigen, wat zijn de verschillende contractsoorten?
Prokino Kinderopvang biedt een aantal verschillende opvangmogelijkheden.
Tijdens het invullen van het aanmeldformulier zie je concreet per locatie wat de mogelijkheden zijn.
*) m.u.v. de officiële feestdagen en bij sommige locaties tussen kerst en oud en nieuw
**) van de voorschoolse opvang kan alleen gebruik gemaakt worden wanneer er ook gebruik gemaakt wordt van de buitenschoolse opvang.
Waarom moet ik de nationale feestdagen doorbetalen als mijn kind niet kan worden opgevangen die dag?
De facturatie van de nationale feestdagen is conform de geldende afspraak tussen het ministerie van Sociale Zaken en de kinderopvangbranche. Omdat op feestdagen de salariskosten en huurlasten doorlopen, worden de uren op de feestdagen in het totaal aantal te betalen jaarlijkse uren opgenomen. Het uurtarief zou namelijk stijgen als deze uren niet in rekening worden gebracht. Ook het ministerie vindt dat laatste een ongewenste situatie.
Stroomt mijn kind automatisch door van de kinderopvang (KDV) naar de buitenschoolse opvang (BSO)?
Nee! Het contract voor de dag- en peuteropvang zal automatisch eindigen op de dag dat je kind 4 jaar wordt. Wil je, aansluitend, gebruik maken van de buitenschoolse opvang (BSO)? Dan moet je ruim op tijd aanmelden met een nieuw aanmeldformulier voor de BSO. Wanneer je kind 3 jaar is zullen wij je een herinnering sturen over het aflopen van het contract en het eventueel aanmelden voor de BSO.